BuiltWithNOF

 

 

(foto 4623) De Doorman in de haven van Santa Cruz op 22-2-1968. Nog vast aan sleepboot en voor het afmeren het BB anker nog laten vallen, kennelijk om een draai te maken in de haven.

(foto 2230) De Doorman afgemeerd aan de pier in de haven van Santa Cruz op Tenerife. Een deel van het smaldeel lag daar afgemeerd tussen op 22-2-1968. Op het voordek weer een groot aantal Grumman Trackers geparkeerd. Nog juist zichtbaar de schuine UHF antenne. Hr.Ms. Poolster is nog bezig met afmeren.
Foto ontvangen van Fred Storm.

(foto 6662) Nogmaals een opname van de Doorman afgemeerd aan de pier in Santa Cruz. Voor de Doorman ligt nu de Poolster ook afgemeerd. Hier is duidelijk zichtbaar de witte ramp en het ontbreken van R81 op de spiegel.
Foto ontvangen van Arie Boeve.

(foto 2054) De Doorman en de onderzeebootjager Zeeland afgemeerd aan de pier in de haven van Gibraltar. De beide schepen lagen daar van 6-3-1986 tot en met 9-3-1968. Na vertrek uit Gibraltar was er op open zee weer een rendez-vous met de overige smaldeelschepen en werd koers gezet naar Nederland.
Foto ontvangen van Gerard Derksen.

(foto 2401) De Doorman weer terug voor de Nederlandse kust, de vliegtuigsquadrons zijn kennelijk reeds gedebarkeerd naar het MVKV.
Foto ontvangen van Rudy Dufrasnes

(foto 1743) De Doorman in de haven van Den Helder tijdens de vlootdagen in 1968, toen ze nog niet uit dienst was gesteld.
Foto ontvangen van Cees Stuursma.

(foto 1742) Nogmaals de Doorman afgemeerd tijdens de vlootdagen van 1968. Achter de Doorman is de mast zichtbaar van de kruiser De Zeven Provincien, terwijl links op de foto de mast van de kruiser De Ruyter zichtbaar is.
Foto ontvangen van Cees Stuursma.

(foto 5728) De uit dienst stelling van de Doorman op 8-10-1968 in de haven van Den Helder.

(foto 3056) Er was toen kennelijk nog geen marktplaats en werd via dit bord de Doorman aangeboden.
Foto ontvangen van H. Zielschot.

(foto 5131) De Doorman verlaat op 18-10-1968 voor de laatste keer de haven van Den Helder, om door slepers naar Rotterdam te worden gesleept. Op dat moment was het eigenlijk al ex-Doorman en had het vliegkampschip reeds de naam Vientecinco de Mayo gekregen.
Foto archief Wijsmuller.

(foto 4780) De ex-Doorman op weg naar Rotterdam.
Foto archief Wijsmuller

(foto 4785) Einde van het Doorman tijdperk 1946-1948 en 1948-1968.

(foto 4769) De ex-Doorman nu als 25e Mayo terug op haar vertrouwde plek op de werf van Wilton Fijenoord.

(foto 6943) Na reparatie door Wilton Fijenoord is de 25e Mayo gereed voor vertrek naar Argentinie. Hier het vliegkampschip op de Nieuwe Waterweg richting Hoek van Holland en de Noordzee.

(foto 6944) Nog een laatste stukje in Nederlandse wateren en dan is het afscheid definitief.
Adios Veintecinco de Mayo.

 

Naar deel 12.

 

Terug naar Scheepsfoto's index

 

 

[Home] [Indeling site] [Welkom aan boord] [QH-1 '46-'48 index] [R81 '48-'55 index] [R81 '58-'68 index] [Algemeen index] [Vliegkampschip index] [Dekken-indeling en index] [Scheepsfoto's index] [Indienststelling 1958 (1)] [Uitdienststelling 1968] [Smaldeelschepen index] [Scheepshandelingen index] [Onderdelen schip index] [Bemanning index] [Anekdotes index] [Opleidingen index] [Vliegdienst index] [Reizen & havens index] [Gebeurtenissen] [Gastenboek] [Contact]